INFORMÁCIÓK

Rendezvényfotós

Hogyan érdemes ajánlatot kérni egy rendezvényfotóstól?
Elsőként fontos megadni a kapcsolattartó nevét és email címét. Ezután az esemény időpontját, helyszínét valamint a várható kezdését és várható befejezését. Fontos, hogy további információkat tudjak az eseményről egy rövid bemutatással. Például a rendezvény neve, a rendezvény jellege, a rendezvény célja stb. Így a rendezvényfotós pontos adatokat kap az eseményről.


Mi a következő lépés, ha elfogadják a rendezvényfotós árajánlatát?
A rendezvényfotós szolgáltatás megrendelése előtt még telefonon vagy emailben egyeztetünk egymással adatokat.


Találkozzon a rendezvényszervező és a rendezvényfotós az esemény előtti hetekben?
Sok esetben érdemes, ha még a rendezvény előtti napokban találkozom a szervezővel, szervezőkkel. Ilyenkor bőven van időnk átbeszélni a megrendelő elvárásait, a rendezvény forgatókönyvét és a szerződést is elkészíthetjük.


Mikor érdemes megérkezni a rendezvényfotósnak az eseményre?
Ha egy rendezvény például 18:00-kor kezdődik, akkor leggyakrabban 17:30-ra érkezem a helyszínre. Általában 30 perc elég az üres helyszín fotózásához illetve a forgatókönyv utolsó átbeszéléséhez. Egyes rendezvények esetében pedig célszerű, ha már egy-két órával előbb ott van a rendezvényfotós a helyszínen.

Hány fotó készülhet egy rendezvényen?
Egy eseményen (a rendezvény jellegétől függően) körülbelül 25-800db fotót készít egy rendezvényfotós.


Mikor és hogyan kapjuk meg a fotókat?
Rendezvényfotózás alkalmával a fotókat, akár a helyszínen is néhány percen belül el tudom küldeni. A képeket emailben és webesfelületről letölthető ZIP fájlban lehet letölteni, akár a rendezvény közben folyamatosan. Ez általában 25db kép, utómunkával (fényerősség, fehéregyensúly, kontraszt, élesség, színtelítettség, tömörítés, stb.). További képeket a rendezvény után 24 órán belül, körülbelül 25-800db kép, utómunkával (fényerősség, fehéregyensúly, kontraszt, élesség, színtelítettség, tömörítés, stb.) email-ben és online letölthető formátumban küldök a megadott email címekre. Igény esetén pendrive-ra, külső HDD-re, külső SSD-re vagy DVD-re másolom a fotókat.


 Milyen formátumban kapjuk meg a fotókat?

A fotókat JPG formátumban, sRGB színmódban készítem el, utómunkával a következő felbontásokban:
– Nagy felbontás (5000X3333) – Nyomtatáshoz, újságoknak, kiadványokhoz, poszterekhez, 4K TV-hez.
– WEB felbontás (2048X1365) – Közösségi oldalakra (például: Facebook, Instagram) és modern online fotóalbumokhoz optimalizált fotók.
– Kis felbontás (800X533) – Régi online fotóalbumokhoz, egyszerű HTML weblapokhoz optimalizált fotók.
Referencia fotókat a fotóalbumban találhatsz.

Meghibásodhat egy rendezvényfotós fényképezőgépe az esemény alatt?
Professzionális (DSLR) digitális tükörreflexes fényképezőgéppel dolgozom, ami nagyon ritkán hibásodhat meg. Ha esetleg bármilyen probléma történne a fényképezőgéppel, objektívvel vagy vakuval, akkor pár másodperc alatt át tudom cserélni egy tartalék fényképezőgépre, objektívre vagy vakura.

Mikor kapjuk meg a számlát a rendezvényfotózásról? Mikor kell kiegyenlíteni a fotózás díját?
Az elkészült munkát követő héten postázom vagy személyesen átadom a számlát. A fotózás díját 30 napos határidővel bankiátutalással vagy készpénzes fizetéssel lehet kiegyenlíteni.

Megoldható az, hogy sehova ne kerüljenek ki a fotók?
Néhány rendezvény esetében külön szerepel a szerződésben, hogy a fotókat a rendezvényfotós még referencia fotókhoz, kiállításokhoz és pályázatokhoz sem használhatja fel, tehát sehol sem publikálhatja. Ezeket a fotókat a szerkesztés után törlöm a számítógépről. Ebben az esetben biztonságosabb személyesen, jelszóval védett pendrive-on vagy jelszóval védett külső SSD-n átadni a fotókat a megrendelőnek.


Hol találhatok referencia fotókat?

További rendezvényfotókat a fotóalbumban találhatsz.

rendezvényfotós

rendezvényfotós

rendezvényfotós

rendezvényfotós